Friday, September 30, 2005

Den danske album hitliste er blevet opdateret for uge 38.

Mew And The Glass Handed Kites er ny på 2. pladsen, hvilket i sig selv er ganske positivt.

Men, men, men. Med raketfart styrer M:G:P 2005 direkte ind på listens 1. plads, idet albummet minsandten har formået at sælge mere end 40.000 ex. i løbet af den første uge, hvilket unægteligt må siges at være skræmmende.
Min 3 årige datter syntes, at programmet var helt i orden (derfor så jeg dele af det), men da hun endnu ikke får lommepenge, er hun gudskelov ikke en af de mange unger, som har købet albummet. Men det er da tanke- og gruopvækkende, at et album fyldt med så fuldstændig talentløst børnepop (og prøv ikke at fortæl mig, at bare én af de sange holdt vand) kan sælge så mange eksemplarer!
Programmet er jo (beklageligvis) et hit hos tv-seerne, så min bøn til DR om at lade det afgå ved en stille død, bliver vel næppe taget til op til overvejelse?

Og til min store skræk rykker Crazy Frog op på 3. pladsen (sikkert kraftig hjulpet af "figurens" gæsteoptræden ved føromtalte show), samtidig med at Bjarne Liller er ny på 16. pladsen med sit Dejlige Minder album. Imponerende hvad lidt markedsføring kan gøre for jeg kan ikke forestille mig, at folk bare har gået og ventet på, at der skulle komme en opsamling med Liller!

Endelig er det trist at konstatere, at Spleen United rykker fra 12. ned til 27. pladsen med debuten Godspeed Into The Mainstream. Her gik jeg lige og troede, at den gode musik var ved at finde vej til danskernes ører!

No comments: